Sajam se održava na prostoru od oko 140.000 m2 raspoređenom u nekoliko zgrada. Dostavljene su desetine hiljada tona izložbenih materijala iz celog sveta, a čak dvadeset hiljada radnika šest nedelja je pripremalo izložbeni prostor. Ove godine izlaže oko hiljadu četiristo izlagača, a očekuje se više od sto pedeset hiljada posetilaca i četiri hiljade novinara.
Mnogi ugledni svetski proizvođači satova i nakita biraju upravo ovaj sajam za predstavljanje novih kolekcija. Urednici modnih časopisa posećuju Baselworld da bi uočili i zabeležili trendove za predstojeću godinu, a specijalizovani mediji prate svakodnevne događaje. Organizuju se i brojne konferencije za novinare i slične promocije.
Na Baselworldu redovno izlažu veliki brendovi kao, na primer, Rolex, Omega, TAG Heuer, Breitling, Breguet, Patek Philippe, Chopard, Harry Winston, Hermès, Bulgari, Louis Vuitton, Chanel, Gucci i Dior, ali i manje kompanije koje snabdevaju navedene brendove. Za poznate kuće rezervisani su veliki paviljoni, dok manji izlagači izlažu u nešto skromnijem okruženju, uglavnom na štandovima.
Bazelski sajam prvenstveno je događaj na kome se vodeći trgovci sastaju s predstavnicima brendova da bi dogovorili dalje poslovanje i saradnju. Za razliku od SIHH-a, Baselworld je otvoren za javnost, a posetioci nakon kupovine ulaznice slobodno razgledaju izložene satove i nakit. Baselworld je izložba u pravom smislu te reči, pa eksponate nije moguće kupovati pa čak ni isprobavati, jer zaposlenima nije dozvoljeno da ih pomeraju s njihovih izložbenih postolja.
Svim zainteresovanim na raspolaganju je i aplikacija za pametne telefone Apple, Android i Blackberry, koja se može besplatno preuzeti sa zvanične web stranice Baselworlda.
Izvor: watchtime.com