piše: Leon Sodar
Švajcarski časovničarski brend Marvin u svojoj dugogodišnjoj istoriji često je imao dodirnih tačaka s trkama i automobilima. Još je tridesetih godina prošlog veka brend predstavio Tyre watch, džepni sat smešten u gumeni obruč. Pedesetih godina prošlog veka, Pjer Didishajm, praunuk osnivača kompanije, učestvovao je u nekoliko trka, vozeći automobil u Marvinovim bojama.
Kolekcija Loeb
Zbog toga nimalo ne čudi što je nedavno Marvin predstavio novu specijalnu kolekciju Loeb, koja je nastala u saradnji s njihovim ambasadorom, Sebastijanom Lebom. Višestruki svetski prvak želeo je sat koji će jasno izražavati njegov lični stil, prepoznatljiv, muški sportski časovnik. Marvin je u svojoj posebnoj seriji napravio dva hronografa, u čijem su radu učestvovali dvojica izuzetnih časovničara – Žan-Fransoa Rišone, poznat po radu na Tag Heureovom modelu Monaco V4 i Cabestanu, i Sebastijan Pert, nešatelski dizajner koji je već radio na novijim Marvinovim kolekcijama. Kolekciju čine Loeb Automatic Chronograph, koji je napravljen u ograničenoj seriji od samo 777 primeraka, i Loeb Quartz Chronograph. Kolekciju čine Loeb Automatic Chronograph, koji je napravljen u ograničenoj seriji od samo 777 primeraka, i Loeb Quartz Chronograph Prvi hronograf je nastao u čast Lebove sedme titule svetskog prvaka, pa tako sedam zvezdica ukrašava ram ove automatske verzije. Mehanizam je Valjoux 7750, sat ima tri kazaljke, displej dana i datuma na tri časa. Kućište je izrađeno od čelika, ima prečnik od 44 mm, a sat je vodootporan do sto metara. Drugi Loeb hronograf pokreće kvarcni mehanizam ETA G10.711, ima tri kazaljke, datum na 4.30 časova. Kućište je napravljeno od čelika, ima prečnik od 44 mm, sat je vodootporan do sto metara i ima potpis Sebastijana Leba. Ovi hronografi su logičan sled u istoriji kompanije, koju su osnovali braća Mark i Emanuel Didishajm 1850. u švajcarskom Sent-Imjeru. Početkom dvadesetog veka firma je nazvana Marvin, u čast svog najvećeg američkog partnera. U to vreme postavila je i krunu s tri zupca, što simboliše okrenuto slovo M od reči Marvin i W za reč watch (sat). Pošto je poput oluje osvojio američko tržište, Marvin se našao u samom vrhu švajcarskih časovničarskih brendova, s maloprodajom u više od šezdeset zemalja širom sveta. Tokom vremena čak su četiri generacije porodice Didishajm uspešno vodile ovu kompaniju, preuzimajući je jedna od druge.
Porodična kompanija
Sedamdesete godine su, ipak, uzdrmale i ovu kompaniju kao što su i ostale švajcarske časovničarske firme, da bi početkom dvadeset prvog veka i ovaj brend doživeo renesansu. Kupio ga je bračni par Sesil i Žan-Danijel Maje, koji ga i sada vodi. Danas je Marvin prisutan u dvadeset zemalja širom sveta, a satovi ovog brenda izuzetno su popularni u zemljama Zapadne Evrope, Azije i Bliskog istoka.