07 / 12 / 22
- OGLAS -
Velike pričeTema nedeljeSamo u ovlašćenim servisima

Samo u ovlašćenim servisima

- Oglas -

Piše: Ivan Puzak

U nekoliko prethodnih tema pisali smo o važnosti redovnog servisiranja satova u vremenskim razmacima koje propisuje proizvođač. Proizvođač ujedno preporučuje časovničarske servise koji su opremljeni alatima, mašinama, rezervnim delovima i potrebnom tehničkom dokumentacijom, čiji su zaposleni edukovani. Cene skupocenih satova visoke su upravo zbog složenih konstrukcija mehanizama s mnogo delova, skupih tipskih alata pomoću kojih je moguća precizna obrada specijalnih legura i kvalitetnih materijala od kojih su satovi izrađeni.

Nadrimajstori

Servis automatskog hronografa s komplikacijama složen je postupak koji zahteva mnogo vremena i izrazitu preciznost. Za servisiranje takvih satova serviseri moraju imati pripadajuće alate, tehnička uputstva, potrebno znanje koje stiču na seminarima u fabrikama kao i originalne rezervne delove koje fabrike najčešće isporučuju samo ovlašćenim časovničarima. Potrebno je naglasiti da poznati brendovi za servisiranje svojih proizvoda koriste alate i maziva koji su ponekad namenjeni samo za jedan model i da potrebnu opremu serviseri mogu nabaviti samo ako su prošli stručnu edukaciju u fabričkom trening centru i dobili sertifikat. Često u praksi nailazimo na oštećenja nastala zbog neprimerenog i nestručnog intervenisanja na satnim mehanizmima što, osim lošeg rezultata, umanjuje i vrednost sata. Takve pojave su po pravilu vezane za samozvane „majstore“. Zbog nestašice novca ljudi često nasednu lažnim pričama kako postoji „neko“ ko radi upola cene. Loša je navika nekih ljudi da razmišljaju o popravkama koje se rade u „fušu“, gde „nadrimajstori“ pokušavaju da popravljaju po metodi „pogrešaka i pogodaka“, a umesto originalnih rezervnih delova improvizuju s nekvalitetnim generičkim delovima ili uopšte ne menjaju istrošene. Rezultat tako obavljenog „posla“ po pravilu je uvek nezadovoljavajuće stanje sata koji, da bi bio precizan i ispravan, mora ponovo na popravku.

Usluga i garancija

Satovi su izuzetno osetljivi mehanizmi u kojima i najmanja greška u popravljanju i održavanju vrlo brzo izlazi na videlo. Čest problem kod satova je propuštanje vlage u kućište, što može prouzrokovati znatna oštećenja satnog mehanizma i brojčanika s kazaljkama; ispravno ispitivanje vodonepropustljivosti i dihtovanja mogu napraviti samo ovlašćeni servisi i renomirani časovničari koji imaju mašine, tj. komore za testiranje, kao i veliki izbor potrebnih dihtunga. Ta oprema je neophodan deo časovničarskih servisa, budući da je svake dve godine potrebno uraditi zamenu dihtunga na vodonepropustljivim satovima; pre izlaganja časovnika vodi preporučuje se da se uradi test vodonepropustljivosti u komori. Odgovarajuće institucije kod nas već godinama vode bitku protiv sive ekonomije i to zato što se time oštećuje državni budžet, ugrožavaju registrovane zanatlije, a korisnici takvih „usluga„ nemaju nikakvu garanciju kvaliteta kao ni zaštitu u ostvarenju svojih prava. Kada se vlasnik skupog i kvalitetnog sata s kojim ima neki problem obrati ovlašćenom servisu ili renomiranoj časovničarskoj radionici i svoj sat poveri kvalifikovanom časovničaru, učinio je pravi korak jer će dobiti kvalitetnu uslugu kao i pisanu garanciju za izvršeni servis.

Pročitajte još

- Oglas -

Pratite nas

- Oglas -
- Oglas -

Upoznajte se sa našim štampanim izdanjima

Vreme je da i vi saznate kako funkcionišu najsloženiji mehanizmi koje je ljudski rod izumeo. Sve tajne visokog časovničarstva, ali i brojni noviteti i zanimljivosti iz sveta satova i nakita u svakom broju naših izdanja Satovi i nakit i Katalog satova.

- Oglas -