Istorija kompanije Rolex neraskidivo je povezana s vizionarskim duhom Hansa Vilsdorfa, njenog osnivača. On je 1905, sa samo 24 godine, u Londonu osnovao kompaniju koja se bavila distribucijom satova. U to vreme džepni časovnici su bili mnogo popularniji od ručnih. Hans Vilsdorf je ovde video priliku i predstavio izdržljiv ručni sat s malim i veoma preciznim mehanizmom švajcarskog proizvođača iz Bjena. Bilo mu je potrebno zvučno ime, lako za pamćenje i za izgovar na svim jezicima. Među stotinama kombinacija slova, sinulo mu je ime “Rolex”. Tako je stvorena legenda.
Rolex se na samom početku proizvodnje koncentrisao na kvalitet mehanizama. Njihov sat je 1910. prvi u svetu dobio švajcarski sertifikat hronometarske preciznosti. Od tog trenutka Rolex postaje sinonim za preciznost, a nagrade se nižu. Kompanija se 1920. seli u Ženevu, gde se i danas nalazi.
Važna prekretnica u svetu časovničarstva je predstavljanje modela Rolex Oyster, 1926. godine. U pitanju je prvi zaista vodootporan i na prašinu otporan sat, sa hermetički zaptivenim kućištem i odličnom zaštitom mehanizma. Mercedes Glajce je njegovu vodootpornost dokazala i u praksi, preplivavši Lamanš sa ovim satom oko vrata.
Godina 1931. je bila izuzetno važna zbog predstavljanja prvog samonavijajućeg mehanizma s rotorom, kakav je danas. U narednim godinama Rolex svoje satove testira u najtežim uslovima, poput sporta, avijacije, trka itd. Zahvaljujući tome, njegovi modeli postaju prepoznati kao pravi izbor za razne ekstremne namene.
Rolex Datejust, prvi samonavijajući hronometarski sat s prikazom dana, predstavljen je 1945. godine. Sa Jubilee narukvicom i rezbarenim prstenom kućišta, vrlo brzo je postao jedan od najprepoznatljivijih Rolexovih modela. Tako je Datejust do danas najprodavaniji sat ove kompanije. U narednim decenijama kolekcija Datejust je dopunjavana različitim varijacijama, ženskim modelima, a nedavno i satom Datejust II, modelom nešto većih dimenzija.
Tokom druge polovine prošlog veka u Rolexu je bilo mnogo dešavanja. Predstavljeno je nekoliko legendarnih modela, a reputacija kompanije je sve više rasla.