Žilijen Tornar, CEO Zenitha, rođen je 1972. u Ženevi i jedan je od najmlađih CEO-a u industriji luksuznih satova. Naravno, na čelu ove manufakture nije se našao slučajno, tamo je stigao pošto je započeo karijeru u Raymond Weilu i zatim proveo čak sedamnaest godina u Vacheron Constantinu. U Zenith je stigao pre tri godine, tačnije 2017, i otada radi na svojevrsnom pomlađivanju brenda čija istorija seže u devetnaesti vek.
Kako je na uzlet Zenitha, koji je započeo njegovim dolaskom na čelo ovog brenda, uticala svetska pandemijska kriza, bilo je naše prvo i očekivano pitanje simpatičnom Žilijenu.
Uticaj svetske pandemijske krize na Zenithovo poslovanje i prodaju bio je kao i na čitavu časovničarsku industriju – značajan. Ipak, počeli smo da se oporavljamo, posle nekoliko vrlo teških meseci.
– Mnogi časovničarski brendovi su se još pre krize okrenuli online prodaji. Od početka krize ta prodaja se u celom svetu značajno povećala. Kako je s vašom prodajom online, jeste li uveli neke promene na tom planu?
Lansirali smo e-prodaju u maju 2020. u šest evropskih zemalja i u SAD. Planiramo uskoro to da uradimo u još nekoliko zemalja. Naši timovi danonoćno rade kako bismo ubrzali ovaj proces koji je, baš kao što ste rekli, bio i dosad očekivan, a sad je postao više nego neophodan. Iako je e-prodaja svojevrsna novost za Zenith, ipak mogu reći da neprekidno rastemo i postižemo izvrsne rezultate na tom planu.
– Možete li predvideti potpuni oporavak časovničarske industrije, odnosno kada očekujete dostizanje rezultata koje ste postizali pre pandemije?
Vrlo mi je teško da tako nešto prognoziram, zato bih rekao da će za oporavak verovatno biti potrebno još neko vreme. Moramo da ostanemo fleksibilni i dinamični. U Zenithu težimo da postignemo duh „start-upa“, što nam omogućava da se brzo prilagođavamo svim mogućim promenama koje se dešavaju. Jednostavno, moramo da budemo spremni i reagujemo na sve.
– Na čelu Zenitha ste već tri godine, šta biste istakli kao najveći izazov u vođenju ovako značajnog brenda?
Zenith je brend s vrlo bogatom istorijom i nasleđem. To je prelep brend i ja o njemu učim iz dana u dan. Kad sam tek stigao na čelo ove manufakture, shvatio sam da je prva stvar koju moram uraditi – doneti novi duh i dinamiku. To se onda može preliti u sve oblasti poslovanja i razvoja. Na primer, način na koji predstavljamo nove proizvode mora da odražava našu bogatu prošlost, ali s naglaskom na savremenost. Vrlo je važno ispričati priču i poštovati istoriju, ali se ne ponavljati i biti inovativan.
Više u časopisu Satovi i nakit br.27, zima 2020.