S potpredsednikom Choparda i direktorom manufakture Chopard razgovarali smo o proizvodnji mehanizama, značaju satova i planovima ove slavne časovničarske kuće
Tradicionalni satovi su postali jako važni
Karl-Fridrih Šojfele je potpredsednik časovničarske kuće Chopard i direktor manufakture Chopard u Flerjeu već dugi niz godina. Zajedno sa svojom sestrom Karolinom Šojfele nadgleda i marketing, oglašavanje i komunikaciju u ovoj kompaniji. Razgovor za naš časopis započeli smo čestitkama povodom najnovijeg priznanja koje je Chopard dobio na nedavnoj dodeli ženevskih časovničarskih nagrada. Chopardov model L’Heure du Diamant nagrađen je kao najbolji nakitni sat.
– Ovaj fini nakitni sat je napravljen od 18-karatnog ružičastog zlata i 30-karatnih dijamanata; u potpunosti je optočen dijamantima rezanim u oblicima navette, baguette ili u obliku briljanta, koji naglašavaju lepotu linija i proporcija. To je vrhunsko delo naših majstora. Zavisno od oblika, ovaj sat može imati mehanički ili kvarcni mehanizam.
Potpredsednik ste Choparda i upravljate Chopardovom manufakturom već duže vreme, kako biste okarakterisali to vreme „vladavine“ u Chopardu?
Jedna od mojih osobina je da sledim svoje ciljeve istrajno i dugoročno. Kad sam odlučio da se vratim korenima i ponovo oživim firmu, 1996. godine, bio sam uveren da bi trebalo sami da proizvodimo mehanizme, pa sam u to uverio i porodični odbor. Uspeh naših mehaničkih satova pokazao je da sam bio u pravu. Pre nekoliko godina Chopard je kupio manufakturu Fleurier Ebauches, odvojeni segment proizvodnje, gde se proizvode osnovni satni mehanizmi. Godišnje proizvodimo 14.000 mehanizama, od čega su dve trećine samonavijajuči mehanizmi, a jedna trećina hronografski kalibri.