20 / 01 / 25
- OGLAS -
Velike pričeIntervjuFrančesko Trapani

Frančesko Trapani

- Oglas -

razgovarala: Mila Bulimbašić-Botteri

Frančesko Trapani je jedan od naslednika čuvene porodice Bulgari, ali to u razgovoru s ovim energičnim Italijanom nikada ne biste pomislili. Kao sestrić sinova osnivača Sotirija Bulgarija, Nikola i Paola, odnosno sin njihove starije sestre Lije, postao je CEO grupe Bulgari 1984, sa samo dvadeset sedam godina. Danas kao pedesettrogodišnjak za sobom ima gotovo tri decenije iskustva na čelu Bulgarija i ogromnu međunarodnu finansijsku krizu iz koje je njegov brend izašao kao jedan od malobrojnih pobednika.
– Upravo tako. Još od 2008. Bulgarijeva strategija se fokusirala na čvrstu kontrolu troškova i investicija, poboljšanje efikasnosti i posvećenosti kreativnosti i imidžu brenda. Na svemu tome posebno smo insistirali i od početka ove godine, kada je već nastupio postkrizni period. U tom smeru nastavićemo i dalje, dakle nastavićemo da ulažemo u proizvodnu kreativnost, da bismo mogli odgovoriti mogućnostima rasta koje nude danas ključna tržišta, kao što je Kina. Isto tako, nastavićemo da negujemo i imidž našeg brenda.


U imidžu vašeg brenda od ove godine je i razvoj sopstvenih mehaničkih kalibara. Zašto je za Bulgari važna proizvodnja sopstvenih kalibara?

– Imate pravo. Na ovogodišnjem Bazelu predstavili smo svoj prvi osnovni mehanički kalibar 168. Za nas je to bio prvi korak, budući da želimo u potpunosti da ovladamo razvojem i proizvodnjom mehaničkih kalibara. Dakle, ovaj osnovni kalibar je samo platforma za budući razvoj.
Zašto je važna proizvodnja sopstvenih kalibara? To je za nas logično dostignuće nakon procesa vertikalizacije koji smo započeli pre desetak godina, ali i određeni dug prema našim klijentima koji od Bulgarija očekuju ne samo nepogrešiv dizajn po kome smo poznati, već i određeni kredibilitet u proizvodnji svih delova sata. Mnogi ljubitelji satova upravo su to tražili od nas proteklih godina, a sada im to napokon možemo i pružiti. Da zaključim, razvoj sopstvenih mehanizama je Bulgarijeva budućnost.


Kakva je budućnost vaših novokupljenih brendova – Daniela Rotha i Geralda Gente?

– Ovi brendovi su uvek bili vrlo kompetitivni u određenoj proizvodnoj niši, međutim nedostajali su im uočljivost, osvešćenost i distribucija. Kao što verovatno znate, ja sam prošlog januara najavio integraciju satova ovih brendova u kolekciju brenda Bulgari. Mislim da kombinacija talenata i veština iz Le Santjea i osvešćenosti i snaga celokupne Bulgarijeve organizacije, distributivne mreže i komunikacijska podrška mogu ovim brendovima samo koristiti. Bulgari tu i profitira budući da možemo optimizirati sinergiju i osnažiti naš prodor na tržište vrhunskih satova. U ovom trenutku mogu reći da je reakcija na ovo udruživanje pozitivna i ohrabrujuća i da je naša odluka bila ispravna, jer su kolekcije Bulgari Roth i Bulgari Genta već vrlo prepoznatljive na tržištu.

Već ste gotovo tri decenije u Bulgariju, kako biste opisali taj period?
– Kada sam se pridružio kompaniji 1984, bili smo mala italijanska draguljarska firma, sa samo jednom kolekcijom satova i oko pet prodavnica u svetu. Danas smo međunarodna kompanija s više od dvesta radnji širom sveta. Od draguljarske firme razvili smo se u proizvođača satova, parfema, svilenog i kožnog aksesoara, a nedavno i vlasnika hotela, s ciljem da postanemo vodeći igrač na tržištu luksuza. Tokom svih tih godina ja lično sam naučio da dobar CEO nikad ne sme da spava na lovorikama i nikad ne sme da bude zadovoljan. Mora da igra na nove proizvode i nova tržišta, hrabro i ambiciozno, vodeći kompaniju u sve veći i veći rast. Vrlo sam ponosan što je ova kompanija ostvarila ovako uspešne rezultate, zahvaljujući i mom doprinosu i iskustvu.


Kakva je vaša vizija za Bulgari u narednoj deceniji?

Moja vizija je da od Bulgarija, koji je već veliki igrač, napravim najprestižniji luksuzni brend na svetu.


Kakvi su planovi za postojeće, ali i nove linije satova?

– Imamo brojne strateške planove za sve naše proizvode koje ćemo ostvarivati u narednih nekoliko godina.


Ko su danas kupci Bulgarijevih proizvoda?

– Naš proizvodni portfolio je vrlo raznolik, ali je ipak namenjen kupcima koji imaju sklonost ka savremenim predmetima, s posebnom ljubavlju prema snažnom, drugačijem dizajnu, kao i prema vrhunskoj izradi i savršenom servisu, po čemu je Bulgari isto tako poznat.


Mislite li da je važno komunicirati s klijentima preko blogova, Facebooka, Twittera i ostalih društvenih mreža?

– U proteklih nekoliko godina Bulgari je napravio ogroman skok u svom online poslovanju, naravno u skladu sa zahtevima i očekivanjima kupaca. Kako bismo ostali povezani s našim klijentima, prihvatili smo promene u komunikacijskim trendovima: Facebook na primer nije ni postojao pre deset godina, a danas je najposećeniji website u SAD, koji je premašio čak i Google. To nas je podstaklo da s poštovanjem pristupamo društvenim mrežama: na Facebooku delimo informacije o brendu, proizvodima, događajima i aktivnostima širom sveta, nekoliko puta nedeljno. YouTube uglavnom koristimo kao mesto gde možemo istaknuti naše video-radove za marketinške kampanje, dok smo Twitter odlučili da koristimo za lokalnu i regionalnu konverzaciju s klijentima i obožavateljima brenda.


Šta mislite kako će se kinesko tržište satova razvijati u narednim godinama i koji su Bulgarijevi planovi vezani za to tržište?

– Kina je očigledno ogromno tržište koje sve više i više raste, a osim toga sve više prihvata sofisticirane proizvode. Kineski kupci u potpunosti razumeju vrednosti proizvoda poput kreativnosti, visokog kvaliteta, originalnosti i savremenog dizajna, stoga će Kina očigledno biti vodeće tržište za luksuzne kompanije u budućnosti. Mi u Bulgariju pretpostavljamo da će velika Kina (znači zajedno s Kinom, Makaom, Tajvanom i Hongkongom) za osam do deset godina biti prvo svetsko tržište.


Kakva je po vašem mišljenju danas funkcija sata?

– Danas vreme možete očitavati na mobilnom telefonu, u svom automobilu ili bilo gde na ulici. U skladu s tim danas je uloga sata evoluirala u dragoceni aksesoar koji je zapravo poruka o vašem životnom stilu i osobenosti. Čak i ako ne koristite časovnik da biste videli koliko je sati, rekao bih da je glavna funkcija sata danas da prenese čistu emociju.


Gde vidite Bulgari 2020. godine?

– Bulgari će ostati i postati više nego ikad Bulgari: jedan od vodećih luksuznih brendova u svetu.


Imate li na kraju neku poruku za čitaoce časopisa Satovi i nakit?

– Endi Vorhol je smatrao Bulgari najvažnijim muzejom savremene umetnosti. Otkrijte ga i vi.

Nove kolekcije
Kako biste opisali Bulgarijevu kolekciju satova i nakita za 2011. godinu?
– Još je prerano da vam dam detaljne informacije, ali mogu reći da će naše nove kreacije za narednu godinu u pravom smislu reči predstavljati Bulgarijev stil i vrednosti.

Klasični ili sportski?
Koje Bulgarijeve satove volite da nosite?
– Zavisno od prilike ili aktivnosti kojima se bavim, volim da nosim klasični Bulgari Bulgari ili više sportski model poput Bulgari Octo Bi-Retrograde.

Časopis Satovi i nakit broj 8, godina IV, zima 2010.

Pročitajte još

- Oglas -

Pratite nas

- Oglas -
- Oglas -

Upoznajte se sa našim štampanim izdanjima

Vreme je da i vi saznate kako funkcionišu najsloženiji mehanizmi koje je ljudski rod izumeo. Sve tajne visokog časovničarstva, ali i brojni noviteti i zanimljivosti iz sveta satova i nakita u svakom broju naših izdanja Satovi i nakit i Katalog satova.

- Oglas -