18 / 04 / 25
- OGLAS -

Alen Spinedi

- Oglas -

razgovarala: Mila Bulimbašić-Botteri

Louis Erard je švajcarska časovničarska manufaktura koja ove godine ponosno slavi osamdeseti rođendan. Međutim, da nije bilo mog sagovornika, suvlasnika i CEO-a, Alena Spinedija, koji je pre nekoliko godina zajedno s partnerima kupio ovaj brend od osnivačke porodice koja je bankrotirala, vrlo je moguće da proslave ne bi ni bilo. Spinedi je, po sopstvenim rečima, oživeo mrtvi brend, vratio ga u visoko časovničarstvo i pametno pozicionirao u cenovnu kategoriju, a uspeh nije izostao. Louis Erard je danas ponovo prepoznatljiv i ugledan brend, s kvalitetnim satovima pristupačnih cena.

Pre svega, sve čestitke za 80. rođendan brenda. Kako je biti osamdesetogodišnjak u svetu satova?
– Osamdeset godina za mnoge ljubitelje satova i nije neka duboka starost. Međutim, u svakom slučaju pomaže nam da profiliramo Louis Erard kao časovničarski brend koji deluje i proizvodi mehaničke satove još od 1931. godine. To je vrlo lepo i pozitivno.

Koje su po vašem mišljenju bile najvažnije godine u dugoj istoriji Louisa Erarda?
– Jedna od najtužnijih godina sigurno je bila 1992, kada je porodica Erar izgubila svoju kompaniju i ime zbog bankrota. Zato novi život Louisa Erarda i nije u tolikoj meri temeljen na istoriji. Logično, za brend je jedna od najvažnijih godina bila 2003, kada smo moji partneri i ja kupili brend koji bi inače umro. Još jedan kamen temeljac svakako su protekle godine u kojima je manufaktura Erard izumela modul rezerve snage kojim su opremljeni naši novi modeli Excellence i koji nam omogućava da budemo ekskluzivni i jedinstveni. Naravno, ove module za nas još poboljšava i Soprod.

I kako se danas Louis Erard, posle svih tih turbulencija koje je prošao u prethodne dve decenije oseća kao osamdesetogodišnjak?
– Uprkos godinama, ova kompanija je vrlo mlada. Možete zamisliti koliko je teško ponovo lansirati brend na vrlo kompetitivnom tržištu, na kome postoji više od sedamsto aktivnih brendova, posebno s novim konceptom i pozicioniranjem. Zato je logično da je naš duh mnogo više u stilu početnika, nego u stilu umorne i stare dame.

Ove godine ste na Bazelskom sajmu predstavili model Excel-lence Regulator Power Reserve, kao svoj rođendanski model, zbog čega?  
– Već sam spomenuo da u ovom modelu imamo svoj sopstveni ekskluzivni modul koji nam je dao kredibilitet, predstavivši nas kao jednu od ravnopravnih manufaktura u svetu visokog časovničarstva, uprkos našem vrlo agresivnom cenovnom pozicioniranju.

Zašto ste se pre nekoliko godina odlučili da obnovite i delimično kupite baš ovaj brend?

– Pošto sam proveo trinaest godina u Swatch grupi, bilo mi je dosta velikih grupa u kojima je sve puno politike. To jednostavno ne odgovara mom karakteru. Tada sam se setio kako sam od 1990. do 1997. učestvovao u pokretanju brenda Sector i njegovom vlasništvu i kako je to mnogo više odgovaralo mom preduzetničkom duhu. Kada je reč o Louis Erardu, dogodila se ista motivacija, samo sam bio stariji, s više iskustva, ali ponovo sam ušao u vlasničku strukturu.

Šta ste sve ostvarili kao CEO Louis Erarda?
– U prvom redu ponovo sam lansirao Louis Erard, s jedinstvenim pozicioniranjem kao brend iz oblasti visokog časovničarstva, ali s pametnim cenama. Zatim sam zaposlio dvadeset pet novih saradnika, oživeo „mrtvi“ brend i ponovo ga aktivirao do te mere da sada ima potencijal da ovu našu kompaniju dvostruko uveća u narednih nekoliko godina.

Kako će Louis Erard preživeti odluku Swatch grupe o neisporučivanju, odnosno nedovoljnom isporučivanju mehanizama i delova za mehanizme?
– To je zaista veliki problem o kome će se odlučivati na Federalnom sudu Švajcarske. U svakom slučaju, to je odluka Swatch grupe, koju ja mogu da razumem. Istovremeno, mi ćemo kao brend sve više i više sarađivati sa Sellitom koja će biti glavni i gotovo jedini rival Swatch grupe.

Da li je u današnjim okolnostima teško biti nezavisna časovničarska manufaktura?  
– Da, budući da velike grupe strahovito pritiskaju prodavce, a istovremeno imaju više finansijskih sredstava za rast. Međutim, mi s druge strane imamo mogućnosti kod nekih prodavaca koji žele da prepolove rizik i stoga traže nezavisne brendove. Danas je Louis Erard ipak prepoznatljiv brend koji može da računa na podršku nekih 700 prodavaca s dobrim potencijalom za dalji rast.

Koliko ste satova proizveli ove godine, a koliko planirate da proizvedete naredne godine?  

– Do kraja ove godine proizvešćemo 16.000 satova, koliko smo proizveli i prošle godine, ali s višom prosečnom cenom. Za iduću godinu smo planirali minimalni rast od dvadeset posto vrednosti.

Možete li, odnosno smete li da kažete šta će Louis Erard predstaviti na sledećem Bazelu?  

– Nažalost, ne, budući da je to poverljiva informacija. Ipak, mogu vam reći da će to biti velika promena u našoj ponudi i da ste vrlo dobrodošli na našem štandu.

OMILJENI MODEL
Koji je Vaš omiljeni model i zbog čega?
– Excellence Power Reserve (ne Regulator), zbog toga što verno prenosi sve vrednosti našeg brenda, a to je visoko časovničarstvo preko svojih komplikacija, jedinstvenost i ekskluzivnost, vrlo pristupačnu cenu i nadmoćan i klasičan dizajn.

Časopis Satovi i nakit br. 10, zima 2011.

Pročitajte još

- Oglas -

Pratite nas

- Oglas -
- Oglas -

Upoznajte se sa našim štampanim izdanjima

Vreme je da i vi saznate kako funkcionišu najsloženiji mehanizmi koje je ljudski rod izumeo. Sve tajne visokog časovničarstva, ali i brojni noviteti i zanimljivosti iz sveta satova i nakita u svakom broju naših izdanja Satovi i nakit i Katalog satova.

- Oglas -