23 / 06 / 25
- OGLAS -
NovostiDvostruko iznenađenje: Omega Railmaster debituje u bež i sivoj boji!

Novosti Dvostruko iznenađenje: Omega Railmaster debituje u bež i sivoj boji!

- Oglas -

Zaboravite favorizovani tandem Speedmaster i Seamaster satova i upoznajte model koji je nepravedno na margini Omegine ponude! Diskretni heroj švajcarskog brenda, elegantni Railmaster upravo je debitovao u dve sofisticirane nijanse, sa dva prikaza sekundi i dva mehanizma!

Priča o Omegi Railmaster počela je pedesetih godina prošlog veka, u danima velike ekspanzije švajcarske časovničarske industrije. Po mnogo čemu to je trnovita priča o kolekciji koja nikada nije mogla da izađe iz senke komercijalno popularnijih modela koje su proslavili neustrašivi astronauti i ronioci.

Originalni Omega Railmaster (ref. CK2914) debitovao je 1957. godine kao deo Professional Line ili Broad Arrow trojke koja je uključivala Speedmaster (ref. CK2915) i Seamaster 300 (ref. CK2913) modele. Publika je odabrala svoje favorite, pa Railmaster nikada nije postigao uspeh koji danas imaju popularni Speedy i čuveni dajver švajcarske kompanije Omega. Zahvaljujući tome, nesuđeni rival Rolex Explorera postao je sat koji se upoznaje iz drugog plana, miljenik malobrojnih entuzijasta, model koji se ne viđa često…

Izlazak iz senke: šta donosi Railmaster za sezonu 2025?

Od početka je Railmaster bio nešto poput sata namenjenog železničarima, inženjerima i naučnicima. Taj imidž zadržao je i novitet. Prvo, u pitanju nije jedan sat, već mini-kolekcija koju čine dva modela u četiri reference. Jedan nudi centralnu kazaljku sekundi, drugi zaseban podbrojčanik sekundi, pozicioniran nadomak polja 6 časova.

Omega Railmaster kais
Small Seconds model ima kružni podbrojčanik na polju 6 sati. Oba modela dostupna su na čeličnim narukvicama ili kaiševima od kože koji bojom prate stil ciferblata; Foto: Omega

Iako su ciferblati i prikazi različiti, obe verzije racionalno dele isto kućište. Klasičnog dizajna, sa simetričnim rasporedom i prepoznatljivim lugovima, kućište nastupa u prečniku od 38 mm, s kombinacijom brušenih i poliranih površina te glatkim poliranim bezelom koji uokviruje kupolasto safirno staklo. Podsećanja radi, to je zlatna sredina jer glavni rival, Rolex Explorer, nastupa u dijametru od 36 i 40 milimetara!
Iako ima malu dužinu, jer je L2L distanca prema kataloškim podacima 45 mm, kućište novog Railmastera nije najtanje. Nova Omega ima profil od 12,36 mm, što bi pre kupovine definitivno trebalo uzeti u obzir.
Robustnost je potvrđena i WR standardom, pa je novi Railmaster vodootporan do 150 metara, što je dovoljno za samouverenu svakodnevnu upotrebu.

Omega nudi moderan i vintidž stil

Zvaničan set fotografija jasno stavlja do znanja da su u prvom planu novi brojčanici, a njihov dizajn vraća većinu klasičnih elemenata koje entuzijasti i očekuju od Railmastera. U najkraćem, to znači čist prikaz bez datuma, trouglaste satne markere, diskretnu minutnu kazaljku i arapske brojeve na glavnim pozicijama. Omega neguje nasleđe, pa je set kazaljki u nostalgičnom Broad Arrow maniru.

Omega Railmaster brojcanik
U obe verzije tonirani brojčanik ističe karakteristične dizajnerske elemente poput trouglastih indeksa i arapskih brojeva; Foto: Omega

Uprkos evidentnim sličnostima svaki brojčanik ima autentičan karakter koji se obraća različitoj publici. Sivi Railmaster je tako elegantniji i tehnički naglašeniji, a boja mu je u sve tamnijim tonovima idući prema rubu. Reč je o modelu koji je uparen sa satnim markerima i kazaljkama s belom Super-LumiNova ispunom, a sekundna kazaljka ima klasičan vrh u obliku dijamanta.

Druga Railmaster referenca, opet, igra na kartu vintidž izgleda, budući da nastupa s toniranim bež brojčanikom koji je prema rubovima u crnim nijansama. Retro stil je zastupljen i na Super-LumiNova premazu kazaljki i satnih markera. Na obe verzije tekst je sveden na minimum, tu su samo logotip Ω, naziv marke i kurzivni natpis Railmaster.

Različiti prikazi, različiti mehanizmi

U prevodu, Omegin kalibar 8806 namenjen je sivom modelu sa središnjom sekundarom; kalibar 8804 pokreće bež verziju s malom sekundarom. Reč je o mehanizmima koji dele arhitekturu, ali nude različitu autonomiju. Tako će vlasnici sivog Central Seconds izdanja računati na rezervu snage od 55 časova, dok Small Seconds pak ima 60 sati rezerve.

Omega Railmaster mehanizam
Pozadina je transparentna i otkriva lepo dekorisan mehanizam brenda Omega; Foto: Omega

Oba kalibra raspolažu proslavljenim co-axial sistemom nemirnice, ritmom od 25.200 vibracija po satu i verovatno najznačajnijim elementom, Master Chronometer sertifikatom koji je kruna prvoklasne konstrukcije, tačnosti i kvaliteta. Kao bonus, Omega ističe vanserijske antimagnetske karakteristike i rezistentnost od 15.000 gausa.

Omega Railmaster
Novi Railmaster nastupa u kućištu odmerenih dimenzija, koje balansira između vintidž stila i savremenih tendencija; Foto: Omega

Iz estetske perspektive, interni mehanizmi dekorisani su u tradicionalnom Omega stilu, što otkriva danas skoro pa nezaobilazna transparentna pozadina kućišta. Uprkos tom izboru, smatramo da uz karakter Omeginih noviteta bolje pristaje klasičniji čelični poklopac koji prati zašrafljujuću krunicu.

Model Central Seconds dolazi s crnim kožnim kaišem, dok je bež brojčanik modela Small Seconds usklađen s kožnim kaišem boje konjaka. Kao alternativu Omega nudi i narukvicu od nerđajućeg čelika s tri karike redizajniranog profila, u kombinaciji brušenih i poliranih površina. Omega navodi bolju ergonomiju i zaobljene karike što naposletku dovodi do veće udobnosti.

Cene i dostupnost

Oba modela i sve četiri reference biće deo stalne ponude. Omega Railmaster sa centralnom sekundarom košta 6.000 evra sa čeličnom narukvicom, a Small Seconds verzija s malim kružnim podbrojčanikom 6.600 evra. Cene su niže ako se odaberu elegantni kaiševi, pa je tada za sivu referencu potrebno izdvojiti 5.600 evra. Bež model je primetno skuplji, košta 6.300 evra.

Naš utisak

Novi Railmaster je, bez dileme, konačno dobio pažnju koju i zaslužuje. To važi za portfolio kompanije Omega ali i za časovničarsku zajednicu koja je evidentno gladna modela koji su van šablona Speedmaster&Seamaster ponude.

Za modele koji imaju visok nivo upotrebljivosti (WR standard i skalu gausa) ali i elegantnu stranu cena je dobro odmerena, pogotovo kada se u obzir uzme METAS mehanizam. Poređenja radi, Rolex Explorer košta primetno više: 7.550 evra (36 mm) i 7.950 evra (40 mm), pa Omega na svojoj strani ima pristupačniji price tag!

Osnovni podaci
Brend Omega
Model Railmaster
Reference 235.10.38.20.06.001 (sivi, narukvica);
235.12.38.20.06.001 (sivi, kaiš);
235.10.38.20.13.001 (bež, narukvica);
235.12.38.20.13.001 (bež, kaiš)
Dimenzije kućišta prečnik 38 mm, visina 12,36 mm
Materijal kućišta nerđajući čelik
Narukvica/kaiš nerđajući čelik, koža
Vodootpornost 150 metara
Mehanizam 8806 Central Seconds;
8804 Small Seconds
Frekvencija rada 25.200 vps
Rezerva snage 55 sati;
60 sati
Cena 6.000 evra;
5.600 evra;
6.600 evra;
6.300 evra

Pročitajte još

- Oglas -

Pratite nas

- Oglas -
- Oglas -

Upoznajte se sa našim štampanim izdanjima

Vreme je da i vi saznate kako funkcionišu najsloženiji mehanizmi koje je ljudski rod izumeo. Sve tajne visokog časovničarstva, ali i brojni noviteti i zanimljivosti iz sveta satova i nakita u svakom broju naših izdanja Satovi i nakit i Katalog satova.

- Oglas -