Među ovogodišnjim dobitnicima prestižnih ženevskih nagrada našla se i jedna žena – Karol Forestije Kazapi, direktorka Cartierovog razvojnog odeljenja. Naravno, nagrada nije nikog iznenadila budući da je upravo Karol zaslužna za snažan razvoj Cartierovih satova u oblasti visokog časovničarstva u proteklih trinaest godina.
Komplikovani Repeater
Karol se pridružila Cartierovoj ekipi 1999. godine, pošto je završila Časovničarsku školu u La Šo de Fonu, radeći ujedno u porodičnoj radionici satova. Posle toga je započela profesionalnu karijeru u Conseilray SA, gde je razvijala mehanizme, na primer za Elite i Zenith. Ako ostavite dizajnere same, možete biti sigurni da sat neće biti previše tehnički dobar, a ako opet ostavite tehničare da rade sami, možete biti sigurni da sat neće izgledati lepo Zatim se pridružila studiju Renaud & Papi, gde je vodila Tehničko odeljenje, da bi 1999. došla u Cartier i tamo ostala do danas. Pored toga što već više godina u potpunosti rukovodi Cartierovim razvojnim odeljenjem, Karol će u istoriji časovničarstva ostati zlatnim slovima upisana kao autorka čudesnih modela kao što su Central Chronograph, Astrotourbillon, Astroregulateur ID One. Govoreći o jednom od svojih poslednjih dostignuća, Minute Repeateru, koji je relativno retka komplikacija u časovničarskoj industriji, Karol je objasnila da je mnogo lakše raditi na tourbillonu. “Potrebno vam je samo nedelju dana da sastavite torbillon, a čitav mesec da sastavite minute repeater. Nivo kompleksnosti je sasvim drugačiji, a to onda objašnjava i razliku u ceni.”
Lepi i komplikovani
Objašnjavajući potom svoj pristup Cartierovom visokom časovničarstvu, Karol je istakla da se od početka trude da budu drugačiji. “Mi nemamo dugogodišnje iskustvo u oblasti visokog časovničarstva, zato nastojimo da radimo drugačije, a ta činjenica nas čini privlačnim klijentima. Naime, ako pravimo tehničke satove, oni ne moraju zbog toga da budu ružni. Uvek smo u našoj kući imali dobre dizajnere i to je sigurno naša jača strana.” A na pitanje kako se mire dizajn i tehnika, Karol je odgovorila da dizajneri i inženjeri moraju da sarađuju u svakom trenutku.Ovogodišnja dobitnica nagrade za najboljeg časovničara zaista ostavlja snažan pečat na satove koji u poslednje vreme izlaze iz manufakture Cartier “To je neprestani izazov, jer ako ostavite dizajnere same, možete biti sigurni da sat neće biti previše tehnički dobar, a ako opet ostavite tehničare da rade sami, možete biti sigurni da sat neće izgledati lepo.” Ovogodišnja dobitnica nagrade za najboljeg časovničara zaista ostavlja snažan pečat na satove koji u poslednje vreme izlaze iz manufakture Cartier. I sama to priznaje, napominjući kako dosta utiče na komplikacije, budući da ima viziju s tehničke strane. Na primer, kaže kako je odlučila da stavi zvona sa strane brojčanika na novom repeateru, što je na kraju uticalo na izradu dva brojčanika, spoljašnjeg i unutrašnjeg. A da osim kupaca i stručnjaci cene njen rad, na najbolji način je pokazala i ovogodišnja nagrada. Zbog toga iz Cartierovih radionica sigurno možemo i u budućnosti očekivati nova čuda poput Astrotourbillona, Astroregulateura, ID Two itd. Naravno, s potpisom Karol Forestije Kazapi.