13 / 12 / 24
- OGLAS -
Velike pričePosetili smoBreitling – najsavremenija švajcarska manufaktura

Breitling – najsavremenija švajcarska manufaktura

- Oglas -

Breitling chronometrie II u kojoj se proizvodi novi mehanizam Breitling B01 verovatno je najsavremenija manufaktura za proizvodnju mehanizama u ovom trenutku u Švajcarskoj

 

Pre dve godine sam u magazinu Satovi i nakit napisao da se u La Šo-de-Fonu sprema nešto revolucionarno. Bio sam tada sa grupom novinara u poseti Breitlingovoj fabrici. I zaista, godinu dana kasnije, na sajmu u Bazelu predstavljen je B01, prvi Breitlingov mehanizam koji je za samo godinu dana osvojio znalce i zaljubljenike u Breitling. I evo, posle samo dve godine, Breitling me je zajedno sa grupom kolega opet pozvao u La Šo-de-Fon; međutim, ovog puta su nam dopustili da kročimo u zgradu koja tada još nije bila završena. Na prostoru od 4000 kvadratnih metara, neposredno uz Breitling chronometrie I, nikla je nova zgrada gde se danas proizvodi i sastavlja mehanizam za koji je Breitlingu bilo potrebno pet godina razvoja. Za tih pet godina nije razvijen samo mehanizam, već je projektovana i izgrađena ova manufaktura, projektovani su i proizvedeni alati za proizvodnju tog mehanizma i potpisano na desetine ugovora s dobavljačima. Jer, iako je zbog mogućnosti da sve delove projektuje i proizvede osnovne delove mehanizma Breitling postao manufaktura, B01 se uglavnom sastoji od delova kojim ga snabdevaju brojni dobavljači.

KLJUČNI DELOVI
U Breitlingu to uopšte ne kriju, naprotiv, ističu besmislenost proizvodnje delova koje mogu jeftinije nabaviti od dobavljača nego da ih sami proizvedu.
Ključni elementi mehanizma ipak se proizvode u Breitling chronometrie II na čijem čelu je vremešni Klod-Andre Žigaks. Iako će dogodine u penziju, generalni direktor ove manufakture izuzetno je živahan i predusretljiv gospodin koji nam je vrlo strastveno preneo iskustvo kreiranja nove manufakture od temelja.
Izuzetno je srećan što je nakon rada u Omegi i Rolexu mogao da učestvuje u kreiranju manufakture od samog početka. Zadatak mu je bio da stvori fabriku od temelja do krova, što mu je omogućilo da koristi najsavremeniju tehnologiju i opremu. Zahvaljujući tome, većina Breitlingovih radionica je danas među najsavremenijima u industriji. To se naročito odnosi na radionicu u kojoj se proizvode osnovni delovi sata. U većini manufaktura to odeljenje je prepuno velikih mašina u kojima sve pršti od ulja koja ih podmazuju; međutim, u Breitlingu se ovi elementi proizvode u minijaturnim mašinama koje bez dodatka lubrikanta jedna za drugom povezane kontinuiranom linijom izrađuju pojedine elemente mehanizma.

AUTOMATIZOVANE LINIJE
Druga radionica koja nam je svima zapela za oko je ona u kojoj se sastavljaju mehanizmi. U većini manufaktura ona je danas automatizovana, ali linija koju je Breitling projektovao zaista je impresivna.
Sve ove radionice nalaze se, naravno, u izuzetno savremenoj zgradi prepunoj tehnoloških inovacija, a baš kao i u Breitling Chronometrie I poseban naglasak se stavlja na testiranje svih komponenti i u završnici sastavljenog mehanizma. Broj testiranja koje jedan časovnik prođe u Breitlingu, kažu, sasvim je sigurno, najveći u industriji satova.
Ova navika im je ostala od proizvodnje satova baziranih na ebauche mehanizmima koje i danas u delovima kupuju od Swatch grupe. Pošto im ETA od sledeće godine više neće isporučivati mehanizme u delovima već isključivo sastavljene mehanizme, u Breitlingu se već sada ozbiljno pripremaju za ovu situaciju.

NOVI MEHANIZAM
Zbog toga je, normalno, pokrenut i projekat manufakture koja će sasvim sigurno uskoro izbaciti poneku komplikaciju za B01, a ne treba se iznenaditi ukoliko uskoro čujemo glasine i o B02 mehanizmu. Pošto je B01 za sada ipak rezervisan za Chronomat koji čini samo manji deo ukupne Breitlingove ponude, od 1. januara 2011. od ETA-e će kupovati već sastavljene mehanizme, zatim će ih rastavljati, dorađivati i ponovo sastavljati kako bi dostigli preciznost potrebnu za COSC sertifikovanje. Jer, svi, ali baš svi Breitlingovi mehanizmi prolaze ovaj strogi sistem kontrole kvaliteta. I Breitling je u tome jedini u Švajcarskoj. Većina Rolexovih mehanizama ima takođe COSC sertifikat, međutim neki satovi iz linije Cellini i Prince ga nemaju, pa je zbog toga Breitling jedini koji sto posto svoje proizvodnje šalje na tronedeljnu kontrolu u neki od strogih švajcarskih zavoda za sertifikaciju mehanizama.
Oni se posle kontrole ugrađuju u kućišta koja Breitling kupuje od dobavljača i zatim šalju na tržište. A tržištu Breitling zna da ih predstavi kao retko koji švajcarski brend. Međutim, to je već sasvim druga priča.

B01 Notebook

Iako ovo nije priča o B01 mehanizmu već o njegovoj manufakturi, šteta je ne podsetiti na to da je reč o integrisanom hronografu baziranom na stupčanom kolu i sastavljenom od 346 različitih komponenti. Projektovan za preciznost i izdržljivost ovaj hronograf je izuzetno jednostavan za održavanje. Mehanizam je regulisan sa 28.800 vibracija na sat, a i zaporni točkić mu je zaštićen od udara što ga čini izuzetno izdržljivim.

Časopis Satovi i nakit broj 7, godina IV, leto 2010.

Pročitajte još

- Oglas -

Pratite nas

- Oglas -
- Oglas -

Upoznajte se sa našim štampanim izdanjima

Vreme je da i vi saznate kako funkcionišu najsloženiji mehanizmi koje je ljudski rod izumeo. Sve tajne visokog časovničarstva, ali i brojni noviteti i zanimljivosti iz sveta satova i nakita u svakom broju naših izdanja Satovi i nakit i Katalog satova.

- Oglas -